perjantai 15. elokuuta 2008

Päivä 14 kaloja ja kerjäläisiä

Kirjoitus tulee hieman myöhässä koska sammuin eilen kuin saunalyhty..

Aamulla heräsin hotellihuoneestani FOX kanavan metelöintiin, mutta olin nukkunut melkoisen hyvin. Selailin kanavia osuin elokuvan kohdalle. Sen loputtua tulikin James hakemaan ja oli aika lähteä kohti akvaariota. Olin itsepäisesti pukenut farkut jalkaan ja aloin melkein jo katua. Ulkona oli todella kuuma ja kosteaa. Lähdimme silti kävellen kohti Georgia Akvariumia. Emme löytäneet yhtään paikallisväestöä kurmoottavia venäläisiä. Kaikesta huomasi, että käveleminen ei todellakaan ole paikallinen tapa. Jalkakäytävää kyllä oli, mutta kaikki tienvierus heinät ja kasvit rehottivat sen poikki ja yllä niin, että välillä tuli viidakko veistä ikävä. Tosin eipä tarvinnut kärsiä muusta ihmisliikenteestä.

Matkalla reittiä etsiessä tuli kohtuu siististi pukeutunut musta mies selittämään, että ei saa pomoaan kännykällä kiinni ja, että tarvitsee 2,25$ syystä joka jäi minulta hämärän peittoon. James antoi sedälle vähän rahaa. Alkoi olla hirviä nälkä ja jano. Kysyimme neuvoa viereisestä visitors centeristä ja uskoimme kun täti neuvoi meidät Stats nimiseen ravintolaan lähellä. Ei kaduttanut. Stats on sporttibaarista upgradettu ravintola. Paikka oli tyylikäs mustine nahkasohvineen, osassa pöydistä oli olut hanat. Syöttölä oli myös todella suuri (emme edes menneet yläkertaan) ja isoja telkkareita oli riveissä pitkin seiniä. Söin spicy buffalo ribsit ja join tuopin guinnesia ja kaksi red brick alea. Siivet oli maustettu juuri kohdilleen ja selleri varsia oli kiva rouskutella hyvän homejuusto kastikkeen kanssa. Vessa tiloissa minua kohtasi näky josta tuli heti mieleen system shock. Pitkä rivi vessoja joitten ovessa oli punainen tai virheä valo sen mukaan oliko vapaata. Muutenkin koko paikka olisi jos plevnaan pistäisi nahkasohvat, ja keskittyisivät enemmän juomatarjoiluun. Ulkona näkyi hauska mainos pelipäiville: 50$:lla saa ruokaa ja juomaa, kyydin baarista viereiselle stadionille ja ilmeisesti takaisin. Kunnon känni shuttle.

Kun tankkaus oli ohi lähdimme lampsimaan akvaariolle. Liput maksoi 27$ per lärvä, mutta kyllä ne kalat oli pakko käydä silti katselemassa. Nyt viimeistään alkoi harmittaa, että olin unohtanut kameran kämpille. Pitänee tehdä tässä joku päivä taas isompi kuva päivitys. Jos muuten tykkää katsella tissejä ja pyllyjä niin kannattaa panostaa isoon altaaseen ja hankkia sinne rauskuja ja pieniä haikaloja sun muita meren eläviä kosketeltavaksi. Kaiteet sen levyisiksi, että joutuu kurottelemaan. Tiedätte kyllä arvon herrat mitä tarkoitan. Taas harmitti kameran puute kun tässä kohtaa olisi valoisuuskin pokkarilleni riittänyt. Saukot oli oma suosikkini. Maitovalaasta tuli mieleen alien 4:n 'mies alien'. Valashai oli kanssa vaikuttava. Kävimme myös vessassa ja ostimme vähän tuliaisia.

Takaisin ulkona alkoi mielitehdä hotellipileitä. Siihen vaadittaisiin kyllä kaljaa sekä muuta tilpehööriä. Ruokakaupan löytäminen Atlantan turisti keskuksesta ei ollut kovin helppoa. Kävelimme kuumuudesta pois CNN centteriin ja pienen palloilun jälkeen Mc Cormick's Irkkupubiin & merenelävä ruokaravintolaan missä juotiin parit tuopposet ja mietittiin. Päätettiin lähteä kävellen kauppaan ja tulla sieltä taksilla hotellille. Olimme Annen (nimi muutettu) kanssa ulkona vartoomassa Jamesta kun sama jannu tuli samalla tarinalla kerjäämään kahta dollaria ja kahtakymmentä viittä senttiä. Minä ignoorasin kaverin täysin (se habla no englees) ja anne käytti 'ei ole kuin kortti' puolustusta. Toimi kuin junan vessa ja kaiffari jäi CNN centerin sisälle kytikseen. Hetken päästä tästä tuli Al (nimi muutettu) juttelemaan ja kävi ilmi että hänkin on jotain vailla. Ruokaa ei ollut antaa enkä periaatteesta kaivele rahoja esiin keskellä katua. Al lähti uiskentelemaan avarammille vesille kohti puistoa.

Ostimme kaljat ja skumpat heti ensimmäisestä vastaan tulleesta kaupasta (virhekö?), minun mielestä hieman kalliilla. Olipahan lyhyt matka viereisen hotellin taksitolpalle. Hotelliin päästyäni tungin kaljat jääkaappiin ja katselin tissutellen kolme jaksoa Rebaa.

Urhea pikku jääkaappini mahdutti koko lastin sisäänsä .. kek

James ja Anne hakivat viereisestä burgerkingistä iltapalaa ja toivat minulle tripleburger with cheese. Melkoisen täyttävä oli. Otin kaljaa kaapista ja menimme Jameksen sviittiin (jota ei oltu siivottu kun oli ollut liian sekaista.. hyi James). Parin kaljan ja skumpan jälkeen ja maha täynnä alkoi elokuvan (the Thomas Crown affair) juoni karkailla kun uni tuli väkisin silmään. Kömmin omaan sänkyyni ja sammuin samontein.

Nyt aamulla kirjoittelen teille sängylläni alasti rakkaat kommuuninaapurit ja muut ystävät.