maanantai 4. elokuuta 2008

Päivä 4 NYC jää taakse ja autoilu alkaa

Heräsimme kuin tikat suunnillusti klo 6:00 (7:20). Retkueeseen liittyi kansainvälisten standardien mukaisesti nimetty aussi Bruce. Kohteemme oli empire state buildingin näköalatasanne jonne porhalsimme eilisestä viisastuneena heti aamusta. Hienot oli näköalat, mutta pian alkoi kahvi hammasta kolottaa ja hiukoa. Hyvästelimme Brucen ja etsimme aamupalaa. Sbarro ketjun all you can eat kuulosti hyvältä hintaan 7.99$ noh loppusaldo kahdelta noin 20$ kun kahvi maksoi 1.89$ + tax. Suututti kun ei aluksi huomannut juomien pimitystä. Aamupala oli raskas pekonilla, nakeilla, kananmunalla ja hedelmillä. Sbarrossa vietimme pitkän tovin koska Jameksen piti kalibroida suolensa aamukahvista +10 min vektorille. Kun viimein jatkoimme matkaa suuntasimme himouskovaisten juutalaisten (kaverit pitää sitä hassua pikku hattua päässä arkena ja sunnuntaina ja suihkussa) pitämään jemma valokuvausputiikkiin 17th streetille jonkun talon kolmanteen kerrokseen. James otti 1300$ dollarin tilauksensa ja minulle hankittiin sievä pikkukamera kivespussi otosten räpsimiseen ja 4gb muistikortti (alle 180$).

Takaisin hostellille ja kamat kasaan. Oli aika alkaa siirtyä kohti autovuokraamoa. Helpommin sanottu kuin tehty. Teimme hostellin loungessa vielä viimeiset reittispeksit. Metrolla pennstationille josta new jersey transitin junaan middletowniin. Kukaan ei vain kertonut missä NJ transit asema on. Se oli jemmattu madison square gardenin sisään eikä ulkona ollut mitään opasteita. Asema oli lähes futuristinen ja kliinisen siisti (koska kukaan ei löydä sinne sotkemaan). Ostimme halvat 10$ liput middletowniin ja köröttelimme tunnin junassa ilman välikohtauksia. Junassa katselin kuvaa Outista (nimi muutettu) ja James räpäisi kuvan sekä hieroi itseään uusilla objektiiveillaan.

Junasta poistuessa oli miljöö vaihtunut urbaanista metropolista toijalaan sunnuntaina. Paitsi että lämpöä oli 34 astetta. Ja autot olivat isoja ja niitä ajoivat valkoiset naiset. Hetken yhteysongelmien jälkeen James sai luurinpäähän vuokraamon edustajan jolle kerroimme missä olemme ja lupasivat tulla hakemaan. Kyytiä odotellessa löysin maasta pienen kuparin värisen jefun. Vuokraamolla täytettiin paperit, tutustuttiin autoon ja räpsäistiin kuvat Christiinaksi ristitystä chrysleristä ennen matkaan lähtöä. Christiina on v6 avo chrysler jossa on 4 cd vaihtaja ja ilmastointi. Pienen välistopin jälkeen laitettiin pala ulos ja tomtomin ohjastamana alettiin matka kohti washingtonia. Fiilis oli aika reteä. Stereoissa pauhasi ac/dc, mutta valoissa vieresen auton nainen huudatti Bon Jovia. Tuli hassu fiilis. New Jersey turnpike on melkoinen viritys. Ilman gps laitettamme olisimme olleet pahan kerran hukassa.

Pysähdyimme yksillä monista turnpiken resting areoista. James söi doublewhopperin ja minä tein molemmille penneistä isämeidänrukous onnenkalut. Täytyy myöntää että olin turpike häröilyn tuoksinassa tuhonnut jo puolipulloa salmaria ja pari kaljaa. Onnenkalut onnistuivat kuitenkin ja nyt meillä molemmilla on ne kalukukkaroissa. Vielä yksi pissa ja matka sai jatkua.

Baltimore haisi pahalle, mutta siellä oli hieno harborway tjsp. tunneli.

Saavuimme washingtoniin ja jätimme auton väliaikaisparkkiin hostellin henkilökunnan parkkiin. Kamat huoneeseen jossa Jameksen sängyllä kuorsaili neekeri. Minunkin kaapistani löytyi jotain tavaraa mutta päästin ne ulkoilemaan ja pistin omani tilalle ja lukon oveen. Tällä kertaa sain hostellissa ihan oman avaimen ! Etsimme kunnon parkkipaikkaa mutta matkalla gps laitteen ehdottamaan halliin näkyi vapaa paikka kadulla. Odottelemme mielenkiinnolla minkälainen ukaasi on tuulilasissa aamulla.

Nyt pitää mennä utelemaan sakemanneilta lapin poltosta .. kuulemisiin !

Jari Hietaniemi kirjoitti...

1300$ objektiivi?!

pT kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VapaaHerra kirjoitti...

koirrah niin se osti 3 kamera palasta .. onko ne nyt sit objektiiveja. yht noin 1300$. Kuulemma suomessa saisi laittaa hinnan euroiksi ja tuplata.

Anonyymi kirjoitti...

Pidä huoli siellä toisella puolella mualimaa ja tuu ehjänä kotiin!