lauantai 30. elokuuta 2008

Päivä 30 Parakilta rantaan

Aamulla parakissa haisi kuin intin tuvassa. Onneksi olin jo valmiiksi karaistunut ja olin nukkunut hyvin. Aamu säätöjen jälkeen lähdimme kävelemään pihalle etsimään ruokaa. Bongasimme ennen pitkää 7-elevenin sekä subwayn. Otin subwaysta kalkkunasalaatin leivän sijaan. Kaupasta ostin puoli quarttia (about 1,5l) aitoa kalifornialaisen lehmän maitoa ja ison kahvin. Köpöttelimme sitten takaisin kämpille nautiskelemaan aamupalaa. En syönyt salaattiani kokonaan koska olin ennen reissua hotkaissut loput eiliseltä jääneestä juustotriplewhopperista. Sapuskat olivat erinomaisia.

Kun olimme ravitut lähdimme lampsimaan kohti venice beachia (siis itse rantaa). Matka taittui minun hikoillessa kävellen aika kivuttomasti. Karkeasti noin 2-3km kävely. Emmekä apostolin kyytiläisinä joutuneen maksamaan rannalla 7$ parkkimaksua. Viinanpoistuminen elimistöstä ja outojen salaattien syönti oli saanut vatsan hieman sekaisin. Kävin istumaan rannan yleiseen vessaan joka oli verrattain siisti vastoin pahimpia pelkojani. Minun loossissani oli vain lukko rikki joten yhden naishenkilön päivä meni pilalle. Ranta oli upea ja todella iso. Hienoa hiekkaa vaikka kuinka. Tosin paikallisten mukaan lähes tyhjä.

Meksikaani setä otti tytöstään kuvia ja minun kävi kateeksi. Aloimme lampsia kohti santa monica puolta rannasta. Osan matkaa taitoimme rantakatua jossa oli jos jonkinlaista kojua ja putiikkia sekä kaikenmaailman hippejä ja ennustajia. Bongasin crocsit hintaan 25$, mutta en vielä ostanut. Muutakin kiintoisaa siellä oli joten ehkä pitää palata vielä ennen kuin suunnistamme pois Losista. Rantalentiksen peluuseen oli vähintäänkin hyvät puitteet.

Viimein pääsimme kuuluisalle laiturille josta tuli ihan O.C. mieleen.

Mitään ihqua teinidraamaa emme valitettavasti todistaneet vaan paljon vanhempaa väestöä onkimassa ja nuorisoa huvipuistossa. Meitä huvittivat myös tupakoitsijoille varatut avokarsinat (noin 1mx2m). Rannalla oli paljon pyörävuokraamoja ja pyörä olikin suosittu kulkupeli rantsussa. Jopa niin pitkälle oli menty että kaksikaistainen pyörätie kulki koko rannan mitan ja siinä oli jalankulku kielletty. Kun laituri oli nähty kävelimme takaisin tukikohtaan ja minä söin salaatin loppuun. Vaihdoin pois hiekkaiset ja likaiset sukat ja hieman kuosittauduin muutenkin juomalla kylmää maitoa. Meidän jääkaapilla on selkeästi jotain todistettavaa.

Otimme auton alle ja lähdimme hieman pyörittelemään. Ajoimme ensin Long beachille, missä oli paljon police brutalitya (näimme siis poliiseja). Ainakin kaksi pidätystä. Koitimme päästä ihmettelemään Queen Marya, mutta se oli maksullisen parkkisydeemin takana. Pitäkööt tunkkinsa ajattelimme ja poistuimme. Amerikka on selkeästi teinixiytymässä. Sana crossing on lähes kaikkialla korjattu mielestäni typerällä x-ing väännöllä. Kas näin.

Muutenkin kaikki luonnollinen on kovin vaikeaa. Jos kadussa lukee vaikka viesti 'CLEAR KEEP' ei autoilijan ole suinkaan tarkoitus alkaa linnansa kevät siivousta vaan jättää väliä asiaan x. Viesti on kirjoitettu siten, että ensin tulee vastaan sana KEEP ja sitten CLEAR. Jokainen tavallisella lukunopeudella varustettu lukee sanat kuitenkin aina ylhäältä alaspäin ja näin niiden järjestys on nurinkurinen. Suuttuttaa moinen. Long beachin jälkeen ajoimme Anaheimiin katsomaan olisiko Selänteen tepillä sauna lämpiämässä. Emme löytäneet miestä joten tyydyimme käyttämään paikallisen postin palveluita. Hieman alkoi vatsa taas kurnia. Selasin Lonely planettia ja päädyimme iltapalalle paikkaan nimeltä Toast.

Toast sijaitsee west hollywoodissa joka on tunnettu juutalaisista ja sodomiiteista. Alueelle kesti ajaa ainakin puolisen tuntia ja kerkesi jo tulla pimeä. Melkoista hoodia oli välissä ja muistaakseni yksi police brutalitykin nähtiin taasa. James meinasi ajaa suojatiellä aasialaismiehen ylitse kun seurasi kymmenpäisen ortodoxijuutalaisjoukon elämöintiä jalkakäytävällä. Pulssi ei ehtinyt kunnolla tasaantua kun jo löysimme määränpäämme. Autollekin löytyi klo 21 aikaan mukavasti ilmainen parkkipaikka ravintolan vierestä.

Pääsimme pöytään ja tilasin 12,95$ maksavan chicken chow salaatin ja jäävettä. Kaikesta näki, että olimme gay alueella. Vedessäni oli sitruunan pala ja jo kohta sisään hypähteli jannu joka liittyi iloisesti hölöttäen epäilyttävän näköiseen seurueeseen. Eipä siinä seutu on siistiä ja varmaan on tosi nastoja klubeja ja kaikkee =D. James tilasi hirvittävän kokoisen pihvin ja kokiksen. Ennen ruokaa tuli pöytään tuoretta patonkia tai jotain sämpylää sekä älyttömään hyvää oliiviöljyyn tehtyä yrttiseosta. Annokseeni oli teurastettu kana ja koko komeus avokadoineen, eksoottisine juustoineen ja muine rehuineen tarjoiltiin hillittömän kokoisesta kulhosta. Söin kuitenkin kaiken. Ehkä halusin tehdä vaikutuksen tarjoilijaamme joka oli reissun tähän asti kaunein nainen. James tilasi vielä suklaakakkua jälkiruuaksi ja höpötti jotain homoperinteestä. Toast oli yksi reissun parhaita syömälöitä. Vastinetta rahalle, kaunis henkilökunta eivätkä edes veloittaneet juomista. Jätimme vähän reilumman tipin ja ajoimme kämpille. Nukkumatti korjasi enkä kerennyt blogata.